Internet jest potężnym narzędziem wymiany informacji w tym opinii internautów na wiele tematów. Bywa tak, że kolejne informacje są ze sobą sprzeczne, a użytkownik nie wie na co się zdecydować. Chcielibyśmy w tym wpisie podzielić się z Państwem naszymi doświadczeniami oraz historiami naszych klientów
Jaki serwis AGD wybrać? - na początek ustalmy kto płaci
Są sytuacje w których klient nie ma za dużego wyboru lub wręcz nie ma go wcale. Wszystko zależy od tego w jakich okolicznościach usługa ma zostać rozliczona. Jest kilka możliwości:
- naprawa gwarancyjna - serwis jest wskazany przez producenta z listy serwisów Autoryzowanych przez producenta
- naprawa z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy - serwis jest wskazany przez sprzedawcę (najczęściej serwis gwarancyjny danego producenta sprzętu)
- napraw odpłatna - klient ma wolną rękę, może wybrać dowolny serwis który podejmie się naprawy ale mogą zdarzyć się naprawy do których potrzebne są narzędzie dostępne jedynie dla serwis autoryzowanych
- naprawa z ubezpieczenia - najczęściej zlecenie trafia do jednego z serwisu z którym dana firma ubezpieczeniowa współpracuje, klient często ma możliwość poproszenia o zmianę proponowanego serwisu. Zdarzają się też polisy które pokrywają koszt naprawy wykonanej przez dowolny, wybrany wcześniej przez klienta serwis - oznacza to że klient sam dzwoni do serwisu, a dopiero później rozlicza się z firmą ubezpieczeniową
Historie klientów - z życia wzięte
Wykonujemy stosunkowo dużo napraw i spotykamy się z wieloma klientami, często klienci opowiadają nam swoje doświadczenia, zarówno te sympatyczne jak i te przykre.
Serwisant przestał odbierać telefon - to dosyć częsty problem. Niestety ale podobnie jak w wielu branżach trafiają się serwisanci, którzy chętnie przyjeżdżają na naprawę ale gdy klient zgłasza reklamację to pojawia się problem i kontakt się urywa.
Pod wskazanym adresem nic nie ma - problem związany z poprzednim, firma nie ma siedziby, a gdy przestaje odbierać telefon to już w ogóle nie można jej znaleźć
Droga wycena i błędna diagnoza - w ostatnim czasie często trafiamy na klientów poszkodowanych przez najczęściej tą samą osobę. Serwisant spoza Krakowa wycenia naprawy na ogromne kwoty, po czym rozlicza z klientem diagnozę kwotami rzędu 1000zł. Prawie za każdym razem diagnoza była błędna, często naprawa nawet nie wymagała części zamiennych.
Klient musi czekać na dokończenie naprawy aż serwisant wróci z urlopu - serwisanci pracujący sami nie mają zastępstwa i każda nieobecność w pracy powoduje wydłużenie się czasu naprawy
W trakcie naprawy coś zostało uszkodzone a serwisant nie poczuwa się do odpowiedzialności - prowadzenie serwisu AGD to wiele różnych kosztów, jednym z nich o którym nie wielu pamięta lub na tym oszczędza do polisa OC
Pani kupi części, a ja sprawdzę czy to na pewno ta część - klient ponosi ryzyko zakupu części bez gwarancji że wytypowana przez serwisanta część faktycznie jest powodem usterki
Na co zwrócić uwagę przy wyborze serwisu AGD?
Nikt nie jest idealny, każdy może się pomylić. Ten nie popełnia błędów co nic nie robi dlatego jedną z najważniejszych cech jest odpowiedzialność za to co się robi. Jeżeli klient nie chce mieć problemów z gwarancją na wykonaną usługę to powinien szukać serwisu, który zawsze odbierze telefon albo który można w każdej chwili odwiedzić. Zaufanie to coś co trudno zbudować, a łatwo stracić. Nikt nie chce współpracować z osobami i firmami które nie są godne zaufania. Producenci sprzętu AGD to wielkie firmy, które bardzo dbają o wizerunek i wydają w tym celu dużo pieniędzy. Żadna korporacja nie pozwoli sobie na współpracę z firmą, która mogłaby negatywnie wpływać na wizerunek marki. Dlatego serwis autoryzowany przez producentów to gwarancja jakości, sprawdzona przez specjalistów z branży. Cennik w serwisie AGD powinien być czytelny i ogólnodostępny. W usługach czasami nie da się dokładnie wycenić finalnego kosztu usługi bo mogą dojść nieprzewidziane koszty ale cennik daje klientowi możliwość zapoznania się z kosztami przed naprawą i pewność, że nikt nikogo nie próbuje naciągnąć. Serwis który wykonuje dużo zleceń i posiada własny magazyn części zamiennych, może pozwolić sobie na więcej, a tym samym zaoferować więcej klientowi. Po pierwsze, technik może jechać do naprawy przygotowany, posiadając ze sobą potencjalnie potrzebne części. Po drugie, są usterki trudne do zdiagnozowania lub usterki złożone gdzie w trakcie naprawy okazuje się że potrzebne są kolejne części czyniąc finalnie całą naprawę nieopłacalną. Bardzo często zdarza się że małe serwisy w takiej sytuacji przerzucają koszt zakupu części na klienta. Duże serwisy nie boją się takich wyzwań bo części mogą wrócić do magazynu.