Czasami w rozmowach z klientami dochodzi do różnych nieporozumień, niekiedy zabawnych. Jest to w zupełności zrozumiałe bo sami też jesteśmy klientami innych branż i nie każdy musi wszystko wiedzieć. W tym artykule chcemy pokazać jak wygląda praca w serwisie AGD od zaplecza.
Nasza praca wymaga od nas umiejętności w wielu dziedzinach. Są to przede wszystkim umiejętności techniczne ale też bardzo ważna jest organizacja, bez której nie da się pracować. Wszyscy pracujemy w ramach pełnego etatu, a technicy mają z góry zaplanowany dzień.
Pracę zaczynamy w "bazie"
Nasi technicy prawie codziennie spotykają się rano w serwisie. Jest to ważny moment który rzutuje na pozostałą część dnia. Każdy serwisant ma wtedy czas żeby rozliczyć się ze zleceń z poprzedniego dnia oraz przygotować się do bieżącego wyjazdu. Przeglądanie dokumentacji technicznej, konsultowanie problemów, pobieranie potrzebnych części z magazynu. Technik może zabrać ze sobą części które akurat są w magazynie ale niestety nie jesteśmy w stanie mieć wszystkiego na miejscu. Jest to też czas na wypicie kawy z kolegami - staramy się utrzymywać przyjacielską atmosferę w naszej ekipie. Wyjątkiem są sytuacje gdy trasa technika zaczyna się w pobliżu jego miejsca zamieszkania. Wtedy technik musi przygotować się dzień wcześniej.
Trasa
Kolejnym, najdłuższym etapem jest wyjazd w trasę do klientów. Walka z korkami, trudnymi awariami, nieprzewidzianymi sytuacjami. Każda naprawa jest inna i każda wizyta zajmuje inną ilość czasu. Często bardzo dobrze zaplanowany dzień potrafi wyglądać zupełnie inaczej niż zakładano i to z przyczyn niezależnych od nas. Jest to nie raz trudne ale jednocześnie ciekawe. W naszej pracy nie ma miejsca na nudę. Spotykamy codziennie bardzo wiele osób, słyszymy wiele historii, spotykamy się z różnymi sytuacjami. O tym chyba można napisać osobny wpis :-).
Raporty
Każda naprawa musi zostać przez technika odpowiednio zaraportowana. Nasi technicy korzystają z jednego, naszego wewnętrznego systemu w którym opisują zlecenia, składają zamówienia. Jest to jeden system który służy nam do wszystkiego.
Biuro
Naprawa sprzętu AGD to też dużo pracy biurowej. Nasi serwisanci mają ją ograniczoną do minimum, resztę wykonuje nasza ekipa biurowa. A pracy takiej jest nie mało. Codziennie dziesiątki maili, telefonów, zapytań co nas bardzo cieszy. Aby technicy mogli poświęcić swoją uwagę i koncentrację w całości na naprawy to takimi sprawa zajmuje się nasze biuro. Tych spraw jest na tyle dużo że ciężko wszystkie opisać ale można założyć że jedna naprawa to średnio kilkadziesiąt różnych czynności biurowych. Do tego oczywiście obowiązki typowe dla prowadzenia działalności gospodarczej oraz losowe problemy jak np. awarie samochodów.
Magazyn
Pracę organizujemy tak aby technik mógł skupić się wyłącznie na naprawach. Dzięki temu może pracować efektywniej. Nasz magazyn cały czas pilnuje żeby serwisanci mogli na bieżąco wykonywać naprawy, a wiadomo że w wielu przypadkach bez części się nie obejdzie. Serwisant zgłasza jakie części potrzebuje, a magazyn zajmuje się ich pozyskaniem. Zamawiamy części z różnych źródeł i w każdym może być inna cena i inny termin realizacji. Nasz magazyn analizuje zapotrzebowanie w zestawieniu z dostępnością i cenami a następnie optymalizuje zamówienia u dostawców. Jeśli chodzi o części często wykorzystywane w naprawach to zawsze staramy się mieć ich zapas. Jeżeli czegoś akurat nie mamy to prawdopodobnie jest to mało popularna część.
BDO
Gospodarka odpadami to niepozorny ale istotny element naszej pracy. Producenci wymagają od nas ewidencjonowania i magazynowania zużytych części przez wskazany umową okres, a ustawa o BDO nakazuje raportowanie przekazywania odpadów do utylizacji.